Alice springs, perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Alice springs, perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Alice springs, perth

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 December 2012 | Australië, Perth

hallo, ik ben nu in Perth de duurste stad van AUstralie. en ik ben bij Susan en Gordon. vrienden van de oma van SArah (vriendin) dus ik kende ze niet. maar ze zijn heel aardig. en hebben een supergroot huis. drie keer mijn huis. en dit is dan relatief nog een klein huur hier, want het is een dure stad maar de mensen zijn ook super rijk. anyway. dinsdag 27 november vloog ik van melbourne naar Alice springs. voor ik eindelijk op het vliegveld was had ik een autorit, treinrit en bustrit. en toen dus vliegveld en toen bleek dat vliegtuig vertraging had door het onweer en de storm en regen. wat niet super erg was. maar toen ik in alice springs aan kwam bleek mijn koffer wel heel de tijd buiten hebben gelegen dus alles was doorweer. mijn boeken, kleren eten, alles.dus dat was minder chill. maar het is gelukkig 40! graden in alice springs (puur zon geen wind, of wolken) dus ik heb alles buiten gehangen en dat droogde snel. toen heb ik een tour geboekt. --> de rock tour. en die begon woensdag 28 november om 5 uur s' ochtends! en we gingen met 21 mensen naar alle bekende plekken rondom alice springs. Alice springs is een dorpje midden in Australie in de woestijn waar je absoluut niks kan doen. erg saai en heel veen dronken aboridginals. of hoe je het ook schrijft. dus de meeste mensen doen een tour. en ik dus ook. en we gingen eerst naar de uluru. wat was 5 uur in het busje. Uluru is de bekende berg!. zoek maar op google. of ik zal foto's uploaden. maar dus en we zijn naar nog heel veel plekken geweest. en geslapen in een swag. wat een slaapzak en matje in een is. maar het was te warm dus iedereen sliep op de swag. was in de nacht ongeveer 25 graden. en overdag moest je elk uur een liter water gedronken hebben. wat bijna onmogelijk is maar wel erg belangrijk anders droog je gewoon uit. dus. en ik kon niet slapen de eerste nacht. want het was volle maan. dus je had een lamp in je gezicht. en de volgende ochtend moesten we om 4 uurop . omdat het anders al snel te warm zou zijn. en de ochtend daarna ook op vier uur op. de groep was erg gezellig. en ik was de jongste. maar was heel leuk. met. duitsers, italianen. japanners. ieren. etc. en de gids kwam uit engeland. en vrijdag rond 6 uur was de tour klaar en werden we terug naar hostels gebracht. en daarna gingen we samen eten in the rock bar. en daarna feest en drank, en muziek. maar helaas kon ik niet heel lang blijven omdat ik een vliegtuig moest halen de volgende ochtend. en dus ging ik zaterdag ochtend van alice springs naar perth. en Susan met een nederlandse vriendin heeft me van het vliegveld gehaald. en we gingen eten en daarna viel ik in slaap. en gister zondag. gingen we naar een kerstmarkt en daarna ben ik weer gaan slapen tot 6 uur en na eten weer slapen tot vanochtend. dus heel gezellig ben ik nog niet geweest. en vandaag maandag. eerst gaan rennen op het strand wat helemaal niet zwaar was (ahum) en toen naar supermarkt en zo naar de nederlandse vriendin omdat ze nog boeken over perth heeft voor mij. wat heel handig is. en ik blijf hier tot vrijdag. en dan ga ik in hostel in perth. en 13 december vlieg ik naar nieuw zeeland via sydney. en morgen ga ik naar rottnest island. een eiland ongeveer 30 minuten met de ferry, en daar ga ik fietsen. ik heb de ferry van 7:15 dus ik moet half 6 op. jippie. :) maar dus dat is het vooreven want ik moet naar de nederlandse vriendin gaan met susan. liefs Sanne

  • 03 December 2012 - 08:48

    Liefste Vriendin :

    Hee San, fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Ik krijg wel het idee dat je een beetje een pilagurl wordt? :b Ook heel chill dat je nu weer bij zulke aardige mensen zit.
    Ik zit nu in de trein, wat al een hele onderneming was. Terwijl er alleen nog maar sneeuw was voorspeld :o Poep NS. Nou, enjoy australia en laat snel weer wat horen. Xx

  • 03 December 2012 - 09:13

    Jolanda:

    Dag lieve Sanne, je hebt wel een druk reisschema zo te lezen. De foto's van het landschap zien er wel heel gaaf uit. Ik neem aan dat de excursie en de helse hitte, de moeite waard waren. Het landschap zag er ook nat uit. Regent het daar zoveel?
    Hier vallen de eerste sneeuwvlokken. Het wordtr nu echt winter!
    Liefs, Mama.

  • 03 December 2012 - 11:51

    T Joossen:

    hoi sanne leuk weer iets van je te horen maar je hebt wel een druk programma
    Kun je het niet een beetje op je gemak doen Maar je wilt natuurlijk zo veel mogenlijk van het land zien en het is zo groot dus geniet er maar van hier lag het vanmorgen wit besneeuwd .en het was koud.Wat een verschil he Nu gelukkig dat je weer goed terecht gekomen ben bij die mensen neem je rust maar
    Veel groetjes en een dikke kus van Oma

  • 03 December 2012 - 13:54

    Sanne :

    nee het regende voor het eerst in 7 maanden

  • 03 December 2012 - 16:23

    Mila:

    Ha Sanne,
    Het klinkt goed, die Australische verhalen van je. Je hebt al heel wat gezien in korte tijd! Nog even Australië en dan naar de Kiwi's, ook spannend! De verhalen over dat ik vroeg op moet staan om op tijd 'op reis' te gaan van Leiden (regen) naar Den Haag (regen en natte sneeuw) zal ik je besparen :). Ik ben reuze jaloers op je vrijheid en de zon. Veel plezier daar, maar weet dat we je hier wel missen :(. liefs, Mila

  • 03 December 2012 - 19:59

    Frieda:

    Haai Sanne! Het klinkt heel leuk, ik zag net je foto's staan en was stikjaloers. Hier is (zo als iedereen al 100x gezegd heeft) het niet zo mooi weer helaas.. Heel veel plezier met wat je nog gaat doen!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 28 Mei 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 7755

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 07 Maart 2013

Australie, Nieuw Zeeland, Thailand

Landen bezocht: